janganlah kau jadikan rumahmu seperti kuburan,,yg tak pernah kau sholatmaupun menbaca alqur'an,,silahkan share


Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW sudah bersabda, “Janganlah anda jadikan rumahmu itu seperti pendam (tak pernah anda sembahyang sunat maupun membaca al-Qur’an serta ibadat lain di dalamnya). Sebenarnya syaitan bakal lari serta menghindari diri dari pada mana-mana rumah yang dibaca di dalamnya surah al-Baqarah”.

 (Hadith Riwayat MuslimHadith ini menunjukkan kelebihan surah al-Baqarah serta membacanya
dengan tadabbur serta mengamalkan kandungannya bakal menjauhkan dari pada syaitan.

Islam menuntut pada tiap-tiap umatnya supaya menghiasi tempat tinggal mereka dengan amal ibadat harus serta sunat, kerana beberapa rumah yang tak ada penghuninya yang sembahyang sunat serta membaca ayat suci al-Qur’an dimisalkan pendam yang sunyi di mana syaitan dan iblis bakal menguasainya.

Syaitan serta iblis bakal takut jika mendengar ayat-ayat al-Qur’an di baca oleh seorang lebih-lebih lagi surah al-Baqarah.

Digalakkan agar melakukan sembahyang sunat di rumah.

sumber: http://www.satucerita.com/2016/06/janganlah-kau-jadikan-rumahmu-seperti.html
janganlah kau jadikan rumahmu seperti kuburan,,yg tak pernah kau sholatmaupun menbaca alqur'an,,silahkan share janganlah kau jadikan rumahmu seperti kuburan,,yg tak pernah kau sholatmaupun menbaca alqur'an,,silahkan share Reviewed by Unknown on 19.31 Rating: 5