WARNING....!!! KHUSUS BAGI PARA ORANG TUA WASPADALAH.!!!!!! TOLONG DIBACA,INILAH AKIBAT ORANG YANG TIDAK MAU MENGGENDONG ANAK SENDIRI,LIHAT APA YANG TERJADI BAYI INI,,,[ SILAHKAN BERBAGI ]

post-feature-image

Ini kisah nyata, kejadian baru berlaku sebentar semalam. Saya hingga di kampung dalam jam 6 petang semalam. Anak saya yang berusia 3 bln. elok saja disambut oleh atok dan neneknya. Ceria, ketawa, bermain bersama-sama.

Selepas saja selesai mandi, saya pakaikan pakaian, sampailah datang seseorang makcik ini ke tempat tinggal kami. Tiba-tiba saja dia juga masuk ke bilik, tengok anak saya yang tersengih saja tengok makcik ini. Anak dah pintar minta dukung. Makcik juga pun sukalah, selalu dukung anak dan bawa ke ruang tamu.

Beberapa minit lalu, anak saya menangis tidak berhenti-henti. Saya pujuk, tidak layan sebab saya ketahui anak saya seandainya dipujuk bakal berhenti menangis. Namun ini tak, saya selalu suruh suami azan. Masih juga menangis tidak henti-henti. Saya bacakan surah-surah juga tidak sukses. Sampailah kami sekeluarga jadi panik.

Senantiasa tengok jam, jam 7 malam.

Terus cakap pada nenek, maghrib tadi makcik ini datang. Entah-entah ada benda.

 " Bahagia atok dan nenek dan suami pujuk ke depan belakang rumah, tetaplah sama.

Terus suami saya ajak pergi dari rumah itu.

 " Dah! Jom keluar dari rumah ini! "

Saya ketakutan sebab dah maghrib. Suami paksa juga keluar dari rumah. Dengan apa yang sempat diraih, dengan berkaki ayamnya, kami selalu masuk kereta serta pergi ke rumah mak saya di kampung sebelah.

Dalam perjalanan, kami baca ayatul qursi sekuat-kuat hati bersama. Saya hembus umbun-umbun, kembali sampai anak berhenti menangis.

 " Pergi kau!! " saya jerit dengan kuat.

Terus anak saya teresak-esak, tersedu-sedu serta selalu tidur. Hingga di rumah mak, saya menangis serta ceritakan apa yang telah berlaku.

Mak suruh saya beringat, anak kecil janganlah di beri orang sentuh saat datang maghrib. Namun sebelumnya ini saya selalu peka mengenai hal ini terutamanya suami balik kerja malam. Namun tadi, tidak tahu kenapa saya bisa terlupa. Pengajaran untuk semuanya. Berhati-hatilah ye.

sumber: http://www.pusatartikelpilihan.com/2016/06/khusus-bagi-para-orang-tua-waspadalah.html
WARNING....!!! KHUSUS BAGI PARA ORANG TUA WASPADALAH.!!!!!! TOLONG DIBACA,INILAH AKIBAT ORANG YANG TIDAK MAU MENGGENDONG ANAK SENDIRI,LIHAT APA YANG TERJADI BAYI INI,,,[ SILAHKAN BERBAGI ] WARNING....!!! KHUSUS BAGI PARA ORANG TUA WASPADALAH.!!!!!! TOLONG DIBACA,INILAH AKIBAT ORANG YANG TIDAK MAU MENGGENDONG ANAK SENDIRI,LIHAT APA YANG TERJADI BAYI INI,,,[ SILAHKAN BERBAGI ] Reviewed by Unknown on 21.06 Rating: 5