NAUZUBILAHIMINZALIKKK....!!!! UMMAT MUSLIM WAJIB BACA......Kisah Nyata : Gadis Yang Diazab Ditanah Suci -BIKIN Merinding... YANG MERASA ISLAM WAJIB SHARE



Selama hampir sembilan tahun menetap di Mekah sembari menguruskan jemaah haji serta umrah, saya sudah melalui beragam pengalaman menarik serta yang pahit. Bagaimana juga, dalam banyak peristiwa yang saya alami, ada satu peristiwa yang tidak akan pernah saya dapat lupakan. Cerita ini berlangsung pada seseorang wanita yang berumur di pertengahan 30-an pada saat saya mengurus satu rombongan haji.

Setibanya wanita itu serta rombongan haji di Lapangan Terbang Jeddah kami sambut dengan sebuah bus. Semua terlihat riang sebab ini yaitu pertama kalinya mereka melakukan haji. Kemudian saya membawa mereka menaiki bus serta dari situ, kami menuju ke Madinah.

Alhamdulillah, seluruhnya jalan lancar hingga kami sampai di Madinah. Tiba di Madinah, kebanyakan orang turun dari bus. Turunlah mereka satu persatu hingga tiba pada giliran wanita itu. Tanpa ada sebab yang pasti mendadak wanita itu jatuh tak sadarkan diri, yang secara segera sesudah menginjak bumi Madinah.

Sebagai orang yg dipertanggungjawabkan mengurusi jemaah itu, saya juga bergegas menuju ke arah wanita itu. “Jemaah ini sakit” kata saya pada jemaah-jemaah yang lain.
Situasi yang tadinya tenang dan merta bertukar jadi cemas serta semuanya jemaah tampak cemas atas kejadian ini.

“Badan dia panas dan menggigil. Jemaah ini tidak sadarkan diri, cepat tolong saya…kita bawa dia ke rumah sakit” kata saya. Tanpa ada menghabiskan waktu, kami mengangkat wanita itu serta membawanya ke tempat tinggal sakit Madinah yang terdapat tak jauh dari situ. Sementara itu, jemaah yang lain diantar ke tempat penginapan semasing. Hingga dirumah sakit Madinah, wanita itu masihlah belum sadarkan diri. Beragam usaha ditunaikan oleh dokter untuk memulihkannya, tetapi semua tidak berhasil.

Sementara itu, pekerjaan mengurus jemaah butuh saya teruskan. Saya sangat terpaksa meninggalkan wanita tersebut di tempat tinggal sakit. Tetapi dalam aktivitas mengurusikan jemaah, saya menghubungi tempat tinggal sakit Madinah untuk tahu perubahan wanita itu. Tetapi, saya diberi kabar kalau dia masihlah tak sadarkan diri. Selepas dua hari, wanita itu masihlah tak sedarkan diri. Saya semakin cemas, maklumlah, itu yaitu pengalaman pertama saya bertemu dengan kondisi seperti itu.

Seluruhnya usaha untuk memulihkannya tidak berhasil, jadi wanita itu dibawa ke tempat tinggal sakit Abdul Aziz Jeddah untuk memperoleh perawatan lanjut sebab tempat tinggal sakit di Jeddah lebih lengkap keringanannya dibandingkan tempat tinggal sakit Madinah. Tetapi usaha untuk memulihkannya masihlah gagal. Jadwal Haji mesti diteruskan. Kami pergi ke Mekah untuk lakukan ibadah haji. Usai haji, saya segera pergi ke Jeddah. Malangnya, hingga tempat tinggal sakit Abdul Aziz, saya diberitahu oleh dokter bahawa wanita itu masihlah koma. Bagaimanapun, kata doktor, kondisinya stabil. Lihat kondisinya itu, saya ambillah ketentuan untuk menunggunya di rumah sakit.

Sehabis dua hari menanti, pada akhirnya wanita itu buka matanya. Dari pojok matanya yang terbuka sedikit itu, dia melihat ke arah saya serta selalu memeluk saya dengan erat sembari menangis terisak-isak. Saat itu saya begitu bingung, Saya ajukan pertanyaan pada wanita itu,

“Kenapa anda menangis? ”

“Ustazah…. saya taubat Ustazah. Saya menyesal, saya takkan berbuat lagi beberapa hal yg tidak baik. Saya bertaubat, serius bertaubat. ”

“Kenapa anda tiba-tiba menginginkan bertaubat? ” bertanya saya masih tetap dalam keadaan bingung. Wanita itu selalu menangis terisak-isak tanpa ada menjawab pertanyaan saya itu. Selang beberapa saat dia bertemura, bercerita pada saya kenapa dia berkepribadian demikian, narasi yang untuk saya butuh di ambil hikmahnya oleh kita seluruhnya.

Tuturnya, “Ustazah, saya ini telah berumah tangga, menikah dengan lelaki orang kulit putih. Namun saya salah. Saya ini hanya Islam pada nama serta keturunan saja. Saya tidak pernah kerjakan beribadah. Saya tak sholat, tak puasa, semuanya amalan beribadah saya dan suami tak pernah saya lakukan, rumah saya penuh dengan botol minuman.

Dengan nada tersekat-sekat, wanita itu bercerita, “Ustazah…Allah itu Maha Besar, Maha Agung, Maha Kaya. Semasa koma, saya sudah diazab dengan siksaan yang betul-betul pedih atas semua kesalahan yang sudah saya bikin sampai kini.

“Betulkah? ” bertanya saya terperanjat. “Betul Ustazah. Sepanjang koma itu saya sudah diperlihatkan oleh Allah mengenai balasan yang Allah berikan pada saya. Balasan azab Ustazah, bukanlah balasan syurga.
Saya rasa seperti diazab di neraka. Saya ini seumur hidup tidak pernah gunakan jilbab. Sebagai balasan, rambut saya ditarik dengan bara api. Sakitnya tak dapat saya katakan dengan kata-kata.

Menjerit-jerit saya minta ampun mohon maaf pada Allah. ” “Bukan itu saja, buah dada saya juga diikat serta dijepit dengan penjepit yang di buat dari pada bara api, lalu ditarik kesana-sini…putus, jatuh kedalam api neraka. Buah dada saya hancur terbakar, panasnya bukanlah main. Saya menjerit, menangis kesakitan. Saya tambahkan tangan kedalam api itu serta saya ambil buah dada itu kembali. ”

Tanpa ada mempedulikan pasien lain, suster juga memerhatikan wanita itu selalu menceritakan. Menurutnya lagi, sehari-hari dia disiksa, tanpa ada henti, 24 jam satu hari. Dia tak di beri saat untuk beristirahat atau dilepaskan dari hukuman, selama hidup koma itu dilaluinya dengan azab yang amat pedih.

Dengan suara terbata-bata, dengan berlinangan air mata, wanita itu melanjutkan ceritanya, “Hari ke hari saya disiksa. Apabila rambut saya ditarik dengan bara api, sakitnya merasa seperti kulit kepala yang ikut lepas. Panasnya juga membuat otak saya terasa seperti menggelegak

sumber: merdeka.com
NAUZUBILAHIMINZALIKKK....!!!! UMMAT MUSLIM WAJIB BACA......Kisah Nyata : Gadis Yang Diazab Ditanah Suci -BIKIN Merinding... YANG MERASA ISLAM WAJIB SHARE NAUZUBILAHIMINZALIKKK....!!!! UMMAT MUSLIM WAJIB BACA......Kisah Nyata : Gadis Yang Diazab Ditanah Suci -BIKIN Merinding... YANG MERASA ISLAM WAJIB SHARE Reviewed by Unknown on 16.50 Rating: 5